HK en de eerste dagen van KL - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Renske Hamstra - WaarBenJij.nu HK en de eerste dagen van KL - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Renske Hamstra - WaarBenJij.nu

HK en de eerste dagen van KL

Blijf op de hoogte en volg Renske

05 Oktober 2013 | Hong Kong, Hong Kong

De dag van vertrek.. Pap, mam, har, jyl en Miek waren mee.. super lief! maar toen moest ik toch echt afscheid nemen...
eerst beweerde de douane meneer dat ik de volgende dag pas vloog, en vervolgens pakte het paspoort controle apparaat mijn paspoort niet (of ik moet 'm er gewoon op de juiste manier indoen en in de camera kijken ipv achterom om te zwaaien) maarrr.. uiteindelijk zat ik toch echt in het vliegtuig.. ik ga echt en kan niet meer terug!!!

eerst zat ik uiteraard gevangen tussen het raam en een vieze dikke oude meneer, maar ze plaatsten mij vervolgens meteen voorin met zoveel beenruimte dat ik ze kon strekken:) maar slapen, ho maar.. dus prima vlucht gehad.

toen kwam ik in Hongkong aan.. eerst met de metro naar central, en vervolgens een gratis shuttle bus!? ow, die was niet voor mij, toch bedankt:) op zoek naar mijn hostel, maar er was nog niemand dus even gekletst met, jaja een zakenman uit Noordwijk:)
vervolgens kon ik inchecken maar was de kamer nog niet klaar, dus in mijn stinkende kloffie hongkong ingegaan. lopend uiteraard, dan zie je het meest.. ik heb het geweten! spierpijn naderhand!!
maar veel gezien, overal in de stad hebben ze trappen, en een gedeelte met roltrappen tot heel hoog in hongkong waarbij, als je nog even verder loopt je een super mooi uitzicht hebt over HK. 's ochtends is het er nog vrij rustig, maar na 1 uur 's middags loop je echt over koppen, zoals je verwacht in HK eigenlijk. Maar ze zijn super aardig, willen je allemaal helpen, alleen weet niemand de weg.. maar uiteindelijk veel gezien, oa: het park met een speciaal vogel gedeelte, the peak, lan kwai fong (het uitgaansgedeelte), hollywood street, er zijn onwijs veel winkels, veel hele vette auto's, maar het is zo niet-chinees, echt een wereld stad, gericht op toeristen en veel in het engels. Het is dan ook een aparte staat opzich..
toen ik het in vogel park, tijdens het schrijven in mijn dagboek, bijna in slaap viel dacht ik, nog even naar de starferry en dan terug en slapen. Eenmaal bij starferry, leuke bootjes om naar de overkant (Kowloon) te komen, wilde ik een foto nemen en vroeg een man of ik er een van hem wilde nemen. Dus aan de klets geraakt, een Argentijn diplomaat, Kowloon doorgelopen (vooral heeel veel winkels en mensen) en wat gedronken en toen weer terug gelopen. In het hostel gedouched en kennis gemaakt met een zwitser en 4 (typische) amerikanen (de cliche's zijn zooo waar!!) Of we nog mee gingen stappen. Ok! Zo snel gaat dat dus, mensen tegenkomen.. Eerst naar een hardrock cafe en vervolgens op straat gedanst en toen naar een burlesque tentje, inclusief danseressen en een hele grote travestiet die ging zingen!? en een heleboel mannen!? en ze lijken allemaal zo gay!? en er was een gay-contest.. blijkt het gay thuesday te zijn... hahah, nou ik heb het geweten! Wat een rare maar super leuke avond!
De volgende dag eerst 's ochtends met de zwitser en 2 chinesen ergens gegeten en vervolgens zonder de chinesen naar de big buddha. Eerst met een kabelbaan naar boven, echt een super mooi uitzicht! En het laatste stukje naar buddha met de trap. (zie foto's, als dat gaat lukken)
's avonds ben ik naar het vliegveld gegaan om daar 's nachts te blijven zodat ik de volgende dag mijn vliegtuig niet zou missen.. gelukt:D
Heerlijke vlucht, ineens kreeg ik eten, en ineens waren we geland.. niks meegekregen van het optijgen en dalen, zo moe!
maar bij aankomst was mijn bagage er niet!!! neeeee... maar vervolgens lag het gewoon op een andere band, die van Hongkonk ipv die van Hongkong.. ik snapte het ook niet..
toen ik in KL aankwam stond Steve, familie van Mallory (vriendin uit Nederland) op me te wachten. ze had gevraagd of ze goed op mijn wilden passen omdat het mijn eerste keer KL was. zo fijn!! dit is nog eens luxe bagpacken.. met zijn auto naar zijn huis waar ik mocht blijven. achteraf scheen het hostel dat ik had geboekt namelijk in een van de gevaarlijkste buurten van KL te liggen, dus ik ben al lang blij dat ik veilig was. Nooit geweten, maar KL is erg onveilig. Mandy, zijn vrouw, mag ook niet alleen over straat (en ja ze zijn verder gewoon heel westers ingesteld)
Eerst hebben we hun super lieve hondje naar de kapper gebracht (2 keer per week wordt ie ook gewassen!) In die dierenwinkel weer de schrik van mijn leven gehad.. zie de foto! ik was eerst gefocust (van dichtbij) op de kikkers, totdat ik naar het hokje ernaast keek.. gillen!!
en vervolgens zijn we wat gaan eten (verschillende soorten roti) en wezen zwemmen, ze hebben een zwembad en een gym bij hun appartment, en heerlijk naar de kapper geweest, met hoofdmassage en alles... wat is het leven toch zwaar...
's avonds hadden we een verjaardagsfeest in een club van de leerkracht van mandy.. dus weer wezen stappen, wederom erg leuk:D 's nachts eten ze hier geen broodje doner maar een soort rijstsoep met vis en varkens ingewanden. en uiteraard proef ik alles! Toen lagen we uiteindelijk om half 6 ofzo in bed en heb ik heeeerlijk bijgeslapen van de afgelopen 4 dagen :)
Nu kom ik net terug van dim sum, een soort chinese tapas en heb ik Maleise politicologie gehad.. Ik leer veel hier! Je maakt zo wel het echte leven mee in maleisie als je in een soort gast gezin zit:)

binnenkort even plannen maken hoe of wat en dan horen jullie later wel weer wat het is geworden.
Alles gaat dus goed en ik vermaak me prima:)

liefs en knuffel



  • 05 Oktober 2013 - 15:08

    Lotte:

    Hi Rens,

    Leuk leuk leuk om je verhalen te lezen! Nog geen week weg en nu al zoveel nieuws, supergaaf om te lezen. Lekker doorgenieten hè? Dikke kus!

  • 05 Oktober 2013 - 15:09

    Marja:

    waar is je foto??

  • 05 Oktober 2013 - 17:07

    Lisette:

    Aaaahhhhhh die foto in de dierenwinkel! :S iiiiieeeeeeee......
    Al heel wat gezien en gedaan in een aantal dagen. Leuk hoor! X

  • 05 Oktober 2013 - 18:24

    Joyce Cordus:

    Renske, dat klinkt allemaal al helemaal geweldig! Wat een fantastisch begin! Keep on going, girl! Enjoy!!! XXX

  • 06 Oktober 2013 - 09:49

    Mama:

    hey meisje,

    Wat een superverhaal weer. We waren al een beetje op de hoogte via de skype en de app, maar leuk om alle ins en outs te lezen. Vooral die spin!!!!!!!!!!!!!!! ik kan het me helemaal voorstellen. Ik hoor je gillen :-D
    Ga zo door met verhalen schrijven. Ik zal opa ook een stukje laten lezen. Ziet hij dat het goed met je gaat.
    Veel fun maar weer. Doe wel voorzichtig en tot de volgende .......................
    Kus, ook van Harry xxxxxxxxxxx

  • 06 Oktober 2013 - 15:45

    Annet Muller:

    Hey kind,
    Fijn om weer even wat van je te horen, en dat het goed met je gaat.
    Wat een leesvoer...hahhaaa..ja die SPIN ;)
    Maar fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Geniet van alles....dikke knuffel, en tot het volgende verhaal.
    xxxxxx mams2

  • 07 Oktober 2013 - 13:56

    Jacquelien:

    Hey Renske, ik vond deze link op je fb toen ik ging kijken of er al mooie foto's stonden!
    Gaaf dat ik je nu zo kan gaan volgen!

  • 10 Oktober 2013 - 15:32

    Anke:

    Leuk om elkaar zo te volgen;-)
    enjoy and have fun!!!

    Liefs Anke

  • 17 Oktober 2013 - 13:19

    Ik...:

    Eej kanjer,

    Leuk te lezen dat het goed met je gaat daar in het verre oosten... Enjoy!

    Xje ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Actief sinds 31 Aug. 2013
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 13464

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 31 Maart 2014

Mijn reis

Landen bezocht: